Den preliminära antagningen till Kungsmadskolan är nu klar

Elever som sökt till gymnasiet loggar in i Dexter för att se sitt preliminära antagningsbesked.

Den preliminära antagningen baseras på ditt senaste betyg (höstterminsbetyg för dig som går i nian, slutbetyg från grundskolan för dig som är äldre).

Tänk på att även om du blir preliminärt antagen, kan det förändras till den slutliga antagningen. Anledningen kan exempelvis vara att fler nu sökt samma utbildning som du, eller att betygen har förändrats.

Om du inte blir antagen i den preliminära antagningen beror det på att du inte är behörig till sökt program, eller på att ditt meritvärde inte räckte till. Får du fler betyg eller högre meritvärde vid slutbetyget till sommaren, har du fortfarande chans att blir slutligt antagen i juli.

Senast uppdaterad: 15 april 2024