Vikarie till förskola och skola

Vi rekryterar vikarier till våra förskolor, förskoleklasser, fritidshem, grundskolor och gymnasium. Ett vikariat kan vara allt från några timmar till två veckor. Här beskrivs uppdraget, ansökningsprocessen och vad ansökan ska innehålla.

Krav och önskemål för att få arbeta hos oss

Som vikarie ska du kunna åka ut på arbete med kort varsel. Du arbetar på flera olika arbetsplatser och arbetstiderna varierar beroende på verksamheternas behov. Som vikarie planerar du själv in den tid du vill jobba. Ju mer flexibel du är när det gäller tider du kan jobba på, desto större chans har du att få jobb. Du behöver ha en egen mobiltelefon och en egen dator för att vi ska kunna erbjuda dig arbete.

Vem kan söka?

Vi söker i första hand dig som har behörig utbildning men självklart är även du som läser en pedagogisk utbildning eller har erfarenhet och intresse för vår verksamhet välkommen att söka jobb hos oss.

Vi vill att du har ett trevligt bemötande, är ansvarsfull och trivs med att träffa nya personer. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta eftersom du kommer att komma i kontakt med många olika personalgrupper. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förväntar oss att du som vikarie är en god företrädare för Växjö kommun.

Dina arbetsuppgifter som vikarie

Utdrag ur belastningsregistret

För att kunna arbeta i för- och grundskola måste utdrag från belastningsregistret visas upp innan du anställs. Utdragen heter "Utdrag för arbete inom skola eller förskola (442.5)" och "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret (442.3)".

Observera att det tar cirka två veckor att få utdragen så beställ i god tid. Utdragen ska lämnas i obrutna kuvert in till oss.

Så blir du vikarie

1. Ansökan – börja med att skicka i en ansökan via länk för intresseanmälan.
  2. Intervju – om du går vidare blir du kontaktat för en personlig intervju. Under intervjun går vi igenom din bakgrund, vad du är intresserad av att arbeta inom och vilka behov vi har som kan matcha. Vid intervjun kontrollerar vi ditt utdrag ur belastningsregistret.
  3. Kvalitetskontroll – vi tar referenser från två, varav minst en ska vara chefsreferens. Kontrollerar studieintyg och eventuellt tjänstgöringsintyg.
  4. Information – du signerar ditt anställningsavtal med Mobilt BankID och får information och manualer via mejl.

Vi går löpande igenom de ansökningar som kommer in till oss och tar vid behov kontakt med de personer som uppfyller kraven i vår annons. Om vi har behov av din kompetens och om du gått vidare i rekryteringsprocessen så blir du kontaktad via e-post.

Kontakter

Senast uppdaterad: 22 mars 2024